Fictiefilm / 2019 / duur: 1:42 / Chili / regie: Pablo Larraín / Cast: Mariana Di Girolamo, Gael García Bernal, e.a. / Dialogen: Spaans / Ondertiteling: Nederlands

Ema danst in het experimentele dansgezelschap van haar man, choreograaf Gastón. Hun 7-jarige adoptiezoon Polo wordt na een schokkende gebeurtenis uit hun gezin gehaald. Maar Ema krijgt al snel spijt van deze beslissing en haar huwelijk komt onder druk te staan. Uitgerust met een vlammenwerper, en met hulp van haar vriendinnen, smeedt ze een plan om haar zoon terug te krijgen.

Commentaar:

De Chileense regisseur Pablo Larraín raakte bij het grote publiek bekend met Jackie, de Oscargenomineerde film waarin Nathalie Portman de bekendste First Lady vertolkt, en Neruda, de veelgeprezen biopic over de gelijknamige dichter. Met Ema brengt hij opnieuw een portret, maar explosiever en gewaagder dan ooit. Een eigenzinnige karakterstudie in een meeslepende, hedendaagse stijl die zowel visueel als muzikaal een ode brengt aan kunst, vrijheid en begeerte. 

Pers:

"Een broeierig drama met een duister sexappeal." ★★★★ - De Morgen

"Een licht experimentele, energieke ode aan millennials, vol seks, drugs, emotionele littekens en pompende reggaetonbeats." ★★★ - Focus Knack

"In een vlammend pleidooi stelt EMA bestaande vormen van relaties, seksualiteit, familie en ouderschap in vraag. Het verrassende einde van de film laat de kijker ongetwijfeld gebrandmerkt achter." ★★★★ - Filmmagie

"Op die momenten [komt] de zinnelijke kracht van ‘Ema’ vrij en de hypnotiserende karakterstudie [verwerft] de onwerkelijke allure van een ultraviolette droom." ★★★1/2 - Humo

"Gevoelig en subtiel legt Larraín de algemeen geaccepteerde, maar o zo verkrampte ideeën over liefde, seks, vruchtbaarheid en moederschap bloot. Larraín vindt relaties opnieuw uit. Het huwelijk is dood, leve het huwelijk." - de Filmkrant

"Pablo Larrain is the great discombobulator of modern cinema, a master of black jokes, a spinner of transgressive tales." ★★★★ - The Guardian






    VERTONINGEN LEUVEN

    Locatie:
    ZED Vesalius
    ZED STUK

    Klik op het uur om tickets te kopen

This text in English


Fictiefilm / 2019 / duur: 1:42 / / Chili regie: Pablo Larraín / Cast: Mariana Di Girolamo, Gael García Bernal, e.a. / Dialogen: Spaans / Ondertiteling: Nederlands

Ema danst in het experimentele dansgezelschap van haar man, choreograaf Gastón. Hun 7-jarige adoptiezoon Polo wordt na een schokkende gebeurtenis uit hun gezin gehaald. Maar Ema krijgt al snel spijt van deze beslissing en haar huwelijk komt onder druk te staan. Uitgerust met een vlammenwerper, en met hulp van haar vriendinnen, smeedt ze een plan om haar zoon terug te krijgen.

Commentaar:

De Chileense regisseur Pablo Larraín raakte bij het grote publiek bekend met Jackie, de Oscargenomineerde film waarin Nathalie Portman de bekendste First Lady vertolkt, en Neruda, de veelgeprezen biopic over de gelijknamige dichter. Met Ema brengt hij opnieuw een portret, maar explosiever en gewaagder dan ooit. Een eigenzinnige karakterstudie in een meeslepende, hedendaagse stijl die zowel visueel als muzikaal een ode brengt aan kunst, vrijheid en begeerte. 

Pers:

"Een broeierig drama met een duister sexappeal." ★★★★ - De Morgen

"Een licht experimentele, energieke ode aan millennials, vol seks, drugs, emotionele littekens en pompende reggaetonbeats." ★★★ - Focus Knack

"In een vlammend pleidooi stelt EMA bestaande vormen van relaties, seksualiteit, familie en ouderschap in vraag. Het verrassende einde van de film laat de kijker ongetwijfeld gebrandmerkt achter." ★★★★ - Filmmagie

"Op die momenten [komt] de zinnelijke kracht van ‘Ema’ vrij en de hypnotiserende karakterstudie [verwerft] de onwerkelijke allure van een ultraviolette droom." ★★★1/2 - Humo

"Gevoelig en subtiel legt Larraín de algemeen geaccepteerde, maar o zo verkrampte ideeën over liefde, seks, vruchtbaarheid en moederschap bloot. Larraín vindt relaties opnieuw uit. Het huwelijk is dood, leve het huwelijk." - de Filmkrant

"Pablo Larrain is the great discombobulator of modern cinema, a master of black jokes, a spinner of transgressive tales." ★★★★ - The Guardian