Een tragisch voorval heeft het leven van Eleanor helemaal door elkaar geschud. Ze sluit zich meer en meer af van haar man Conor en leeft volledig in zichzelf gekeerd. Op een dag neemt ze een drastische beslissing: ze besluit iedereen achter te laten en keert terug haar geboortestad en besluit opnieuw te gaan studeren. Ze trekt terug in bij haar intellectuele ouders, die emotioneel niet bij machte zijn om hun dochter steun te bieden. Ze vindt die wel haar bij zus en de cynische filosofieprofessor Friedman.
"Ned Benson's double-whammy debut is a a curious and mostly absorbing investigation of the bust-up of a marriage as seen through the eyes of both respective parties. (..) Eleanor Rigby” gets under your skin and refuses to leave." (Variety)
"Een aanrader" HUMO
"Ieder verhaal heeft twee kanten." Dat wist ook debuterend regisseur Ned Benson en dus vertelde hij het verhaal van Conor en Eleanor in twee films, één vanuit zijn perspectief en één vanuit dat van haar. Het gevaar bestaat dat je de beide films voortdurend vergelijkt, maar dat heeft Benson handig omzeild. In beide films zitten wel een paar gebeurtenissen die overlappen, maar Him en Her zoomen vooral in op de relaties van respectievelijk Conor en Eleanor met hun vrienden en familie.
Het getuigt van lef, debuteren met 2 films tegelijk. En van talent: The Disappearance of Eleanor Rigby werd geselecteerd voor Cannes, Toronto en tal van andere grote festivals.