De Japanse stad Megasaki, in de nabije toekomst. Het land wordt geteisterd door hondengriep waardoor de gehele bevolking dreigt uit te sterven. Op bevel van de sluwe majoor Kobayashi worden alle honden van de stad op een vuilnisbelteiland, “Isle of Dogs”, gedumpt. Niet iedereen laat het hier zomaar bij: de twaalfjarige Atari vliegt naar het beruchte eiland om zijn hond Spots te vinden. Samen met enkele honden trekken ze erop uit om niet alleen zijn geliefde hond, maar alle honden van het smerige eiland te redden.
"'Misschien wel de mooiste stop-motionfilm die we ooit zagen. Isle of Dogs' is, zoals steeds bij Anderson, een heerlijk plezierige, warme film. Maar die heeft ook een donker randje." - De Morgen
"Wes Anderson delivers a Stop-Motion Stunner about the Garbage World we live in" - Indiewire
"But the unique charm of Isle of Dogs is its bottomless vault of curios, its sly humor, playful graphic inserts and dexterous narrative detours." - The Hollywoodreporter
Wanneer regisseur Wes Anderson (Fantastic Mr. Fox, The Grand Budapest Hotel) een animatiefilm maakt zijn de verwachtingen hooggespannen. Voor de eerste maal in de geschiedenis was een animatiefilm zelfs de openingsfilm van het filmfestival van Berlijn. De film werd enorm lovend onthaald, niet alleen omwille van het vindingrijke en tegelijk maatschappijkritische verhaal, maar ook voor de straffe uitwerking van de animatie. Niemand minder dan Tristan Oliver, de cameraregisseur van Chicken Run en Wallace and Gromit: The Curse of the Were-Rabbit, verzorgde de uiterst sterke cameratechnieken van Isle of Dogs. Ook componist Alexander Desplat, die dit jaar de Oscar voor beste Soundtrack won met The Shape of Water, legt een prachtig staaltje muziek neer. Met zo’n sterk filmproductieteam kan het niet anders dan een film van formaat zijn!