Peacock
Matthias is een meester in zijn vak: heb je een ‘perfecte zoon’ of 'gecultiveerde vriend' nodig om indruk te maken op iemand? Of misschien gewoon een sparringpartner om een discussie te oefenen? Wat het ook is, je huurt Matthias gewoon in en hij speelt de rol perfect. Hoewel hij elke dag uitblinkt in het zich voordoen als iemand anders, staat hij in zijn eigen leven voor een grote uitdaging: zichzelf zijn.
Peacock is de CLT-film van de maand juli. Kom als CLT-cursist voor slechts 9 euro naar de film kijken!
Matthias is a master of his profession. Do you need a 'cultured boyfriend' to impress your friends? A 'perfect son' to influence your business partners' opinion of you? Or maybe just a sparring partner to rehearse an argument? Whatever it is, just rent Matthias. While he excels at pretending to be someone else every day, just being himself is the real challenge.
''Het irreële sfeertje waarin regisseur Bernhard Wenger zijn film ondertussen laat baden (de rammelende boiler!), rijmt perfect met het gedesoriënteerde hoofdpersonage. David Lynch is dood, maar zijn geest waart rond in ‘Peacock’.'' ★★★½ - Humo
''Met Peacock knoopt Wenger aan bij de wereld van jongens als Ruben Östlund (Triangle of sadness) en Yorgos Lanthimos. Ook zij deinzen er niet voor terug om zonder veel genade ons menselijk gedrag te fileren, met precisie en absurde humor.'' ★★★ - De Standaard
"A zingy Austrian Comedy" - Variety
"The smart concept, social commentary and a strong central performance from Albrecht Schuch combine to create a polished, slyly entertaining work" - Screen International
Reeds twee keer stond de Oostenrijkse regisseur Bernhard Wenger op Kortfilmfestival Leuven, in 2018 en 2023, telkens met een film die een licht absurdistische, maar gelaagde blik op de kleinheid van de mens wierp. Geïnspireerd door de Japanse ‘rent-a-friend’-bureaus onderzoekt Wenger, met veel visuele humor, hoe we onszelf voortdurend presenteren, maar tegelijk worstelen met identiteit en authenticiteit in deze tijden van sociale media. Dankzij de ijzersterke vertolking van Albrecht Schuch (All Quiet on the Western Front) is Wengers langspeeldebuut een scherpe, grappige én warme film geworden, dat in meer opzicht dan één doet denken aan het werk van Ruben Östlund (Triangle of Sadness).