Monsieur Hulot heeft in opdracht van een Parijse autoconstructeur de ‘caravan van de toekomst’ ontworpen. Met deze revolutionaire campingcar is werkelijk alles mogelijk: het stuur heeft een ingebouwd scheerapparaat, de radiator wordt in een handomdraai een barbecue grill en ‘s avonds strekt het hele gevaarte zich uit tot een comfortabel slaapvertrek. Het doel is nu om deze vernuftige campingwagen voor te stellen op de autobeurs in Amsterdam. Het Parijse bedrijf heeft een hele stand uitgewerkt met plastieken berkenbomen en opgenomen vogelgeluiden die de camping atmosfeer compleet moeten maken. En zo vertrekt een hele karavaan vanuit Parijs richting Amsterdam...
Mr. Hulot drives a recreational vehicle from Paris to Amsterdam in his usual comical, disastrous style.
"This late-career delight is a masterful demonstration of the comic genius’s expert timing and sidesplitting visual gags, and a bemused last look at technology run amok." - Criterion
Trafic is Tati’s vierde film met monsieur Hulot in de hoofdrol, de onhandige goedzak die zichzelf steeds weer in de problemen werkt. Na het mindere commerciële succes van zijn vorige film was Tati genoodzaakt om aan te kloppen in Nederland om zijn Trafic rond te krijgen. De film werd mede-geregisseerd door de Nederlandse cineast Bert Haanstra, wiens invloed duidelijk voelbaar is in bijvoorbeeld de scène van neuspeuterende automobilisten, die fel refereert aan diens bekroonde documentaire Alleman.