Body:
1980. In een oude bioscoop in een Engels kuststadje worstelt bioscoopmanager Hilary Small met haar geestelijke gezondheid. Wanneer ze een relatie begint met haar nieuwe werknemer Stephen, vinden ze allebei een gevoel van verbondenheid en ervaren ze samen de helende kracht van film en muziek. Maar terwijl Hillary haar verleden onder ogen moet komen, krijgt Stephen te maken met het bekrompen gedachtegoed van een klein provinciestadje.
Titel: Empire of Light
Poster: /sites/default/files/poster/EMPIRE_OF_LIGHT_TEASER_OV.jpg
Regisseur: Sam Mendes
Dialogen: Engels
CAst: Olivia Colman, Micheal Ward, Colin Firth, Toby Jones, Crystal Clarke, Tanya Moodie, e.a.
1980. In een oude bioscoop in een Engels kuststadje worstelt bioscoopmanager Hilary Small met haar geestelijke gezondheid. Wanneer ze een relatie begint met haar nieuwe werknemer Stephen, vinden ze allebei een gevoel van verbondenheid in hun onwaarschijnlijke en tedere relatie en ervaren samen de helende kracht van film en muziek. Maar terwijl Hillary haar verleden onder ogen moet komen, krijgt Stephen te maken met het bekrompen gedachtegoed van een klein provinciestadje.
"Het blijft indrukwekkend hoe [Olivia Colman] met één oogopslag of een half glimlachje een stormachtige binnenwereld kan suggereren." ★★★ - Filmtotaal
"Een ode aan het filmkijken" - Filmkrant
"Sam Mendes’ (...) zijn persoonlijkste film tot nu toe." ★★★- De Volkskrant
1980. In een oude bioscoop in een Engels kuststadje worstelt bioscoopmanager Hilary Small met haar geestelijke gezondheid. Wanneer ze een relatie begint met haar nieuwe werknemer Stephen, vinden ze allebei een gevoel van verbondenheid en ervaren ze samen de helende kracht van film en muziek. Maar terwijl Hillary haar verleden onder ogen moet komen, krijgt Stephen te maken met het bekrompen gedachtegoed van een klein provinciestadje.
"Het blijft indrukwekkend hoe [Olivia Colman] met één oogopslag of een half glimlachje een stormachtige binnenwereld kan suggereren." ★★★ - Filmtotaal
"Een ode aan het filmkijken" - Filmkrant
"Sam Mendes’ (...) zijn persoonlijkste film tot nu toe." ★★★- De Volkskrant